Friday, August 20, 2010

Terbaru tentang aku.


Terbaru tentang aku..
Alhamdulillah.. sekrang ni aku dah dpt ape yg aku usahakan selama ni.. dan aku pun dah bertugas di tempat yg sepatutnya aku berdiri..walaupun pada mulanya aku terpaksa MC sampai 3-4 ari dlm sebulan. Aku pun dah dpt penyakit baru.. tp still under control.. telan ubat, ok, jalan.. puasa ni la mencabar aku sikit.. nama pun puasa.. haha.. tp puasa tahun ni tak mcm puasa2 aku yg lepas2.. besar cabaran dan dugaan walaupun baru 10 ari.. dari segi keje aku plak, mcm yg aku penah ckp dulu.. org nmpk pada besar gaji aku, org tak nmpak pada BESAR  tanggungjwb yg aku pikul tiap kali aku sign paperwork.. dan aku tinggal lagi selangkah utk dptkan pucuk tertinggi dlm sebatang pohon paling kecil kat company aku..
 projek luar? Stakat ni takde yg membantu.. membantut lagi ada la.. yg lari dari byr utang, yg buat loan, aku kena bayar.. argghh…. Yg terbaru pun dah hangus.. berharap pada bisnes lama yg tenggelam atau timbul aku pun tak pasti..
Balik kampong? Itu pun dah jarang sgt2.. dgn keadaan aku skrg ni.. semua pergerakan terpaksa dihadkan.. raya pun belum tentu dpt cuti, so prepare la for the worst.. kena lanyak la jwbnya..
Tenggiling aku  pun dah uzur skrng ni.. ( kete aku da.. ) roadtax nk kena renew.. absorber, spring, suspension dah teruk, dah tua..mcm tu la, lutut dah longgar.. harap make up je tebal.. tapi jantung ok lagi. Alhamdulillah.. takde semput or sengugut.. ada modal, ada masa.. kembali meraung di highway PLUS! Yearghh..!!!
Hhmm.. rumah plak.. ntah la.. tunggu masa je utk aku di halau oleh tuan rumah kedaung.. barang dah la mcm org dah kawen 10 tahun! Cuma katil je single! Hahaha..
Peganti? Aku ada ape2 yg ilang ke? Hmmm… aku just pinjam or tumpang ada la.. ntah la, aku rasa dah mcm kera sumbang pun ada.. dah la menyewa umah sorang2, ( jimat suara aku bila kat umah..  hahaha.. ) bak kata org, berserah je la.. nak cari? Tidak sekali, hati? Tuhan bagi aku satu je.. aku dah tersilap bagi kat org…. dah takde lagi dah…tapi, dlm organ manusia.. hanya hati je yg boleh tumbuh balik… Subhanallah..Allah Maha Kaya, sungguh simbolik Dia ciptakan manusia kat dunia ni.. korang tak penah bertanya ke, kenapa jari nak kena ada lima setiap sebelah? Tak tujuh, tak tiga stengah?  Kenapa perlu ada bulu ketiak? Kenapa  perlu ada kuku kaki? Kenapa lubang hidung dua? Sedangkan hidung ada satu?  Kenapa? Why? Kenapa hati? Kenapa kat situ pulak bleh simpan memori? Bukan otak? Ntah la.. myb satu masa nnt hati aku akan tumbuh dan berputik kembali kot.. tapi so far.. takde maknanya!

1 comment:

  1. i doakan moga cepat tumbuh hati baru ye. kalau xjugak, skrang manusia dah cipta teknik penklonan. i leh pinjamkan skit hati i buat klon.... erkk. eh pikir balik baik takyah. i ni hati bongkah batu.... nnt i carikan donor yg baka baik utk u ek....

    ReplyDelete