Thursday, August 19, 2010

sepi



re-post ( 3.10.2009 )

Hmm… aku baru je abis melayan cite Sepi..arahan Kabir Bhatia.. aku beli DVD ori, tapi, penuh dgn kemusykilan.. pasal kualiti DVD tu yg agak mencurigakan..
Tapi serius, cite ni mmg best..( bagi org2 yg ke’sepi’an mcm aku ni la.. haha )
Patut la masa movie promotion dulu, si Afdlin Shauki ckp, kepada sesape yg toleh kiri, tak de org, toleh kanan tak de org.. pegi la panggung, tgk cite ni..
Maybe cerita dalam cite ni cerita pasal the other side of the world.. ( paham? Heh ) mcm tu la antara kisah2 cinta yg mungkin terjadi.. mungkin jadi kat korang, kat aku.. kat sesape.. mungkin.. sape tahu..
Tapi mmg main dgn perasaan btul cite Sepi ni.. bagi aku la, korang aku tak tahu la.. bleh tangkap leleh beb! Huh.. bahaya btul!
Dari pandangan lain plak..Cara diorg olah cite ni mmg menarik.. yg paling menarik bagi aku , tempat diorg shooting, aku rasa kat Taiping.. tempat tu mmg aku suka.. tempat mak n ayah aku berdating masa mula2 diorg kawen dulu..heh.. pokok2.. tasik… rumput… bila part akhir cite tu,  diorg berjaya buat nampak mcm kawasan tu dah kena abandon.. dgn pokok2 menjalar.. menarik btul.. angle n style diorg pun best.. (cinematography kot ).. aku pun tak tahu sgt term2 dlm dunia filem ni.. kalau korang ada masa, pegi la cuti2 malaysia kat sana.. drive lalu bwh pokok2 kat situ.. joging ke.. perghh..mmg tenang..

So, aku cadangkan.. kepada sesape yg sepi tu.. try2 la beli kat mana2 kedai dvd, RM 16.90 je pun...
Beli la ori.. support la sikit… takkan aku nak cerita semua kat sini kot, tgk la sendiri!

“ bisikku pada bulan.. kembalikan..Temanku..Kekasihku..Syurgaku..Tanpa dia, malam menemaniku..
Sepi memelukku.. bulan  jangan biar siang.. biar alam ini kelam.. biar ia sepi, sepertiku..”

No comments:

Post a Comment