Saturday, February 12, 2011

dah 2011

12 januari 2011 ( 0510 HRS )

Alhamdulillah.. di atas segala2nya...yang tak tertulis dek tangan..tak terbilang dek jari... tak terhitung dek akal..

aku dah sampai tahun pertama dalam abad pertama dalam milennium ke -2, keadaan masih seperti biasa.. pergi kerja, balik kerja..makan gaji sampai tua..takde yg menarik selain dari gaji aku yg bakal dipotong LAGI angkara kawan2 yg tak berapa nak paham erti tanggungjawab..buat masa ni , itu je yg menarik perhatian aku ( tak menarik ke?)

Tahun ni aku kena buat satu perubahan yg drastik.. tak kira la dari segi pemikiran.. financial mahupun rupa bentuk! aku sekarang berada dalam golongan lelaki yg tak berteman, dan silap2 boleh terlajak dibuatnya! tapi apa2 pun .. ekonomi kena la stabil dulu..hutang kena la kurangkan..asset kena la kumpul.. harta segunung dua.. duit selaut dalam!

bila aku kenang2 balik.. adik aku yg bongsu dah abis skolah.. huh! rasa mcm semalam je aku nampak dia balik dari skolah tadika! cepat sungguh masa berlalu.. sedar tak sedar..dah dekat 11 tahun aku merantau.. mencari rezeki.. mencari erti.. mencari isteri?! hahahahahah....

Pejam celik.. pejam celik.. tarikh keramat akan kembali..hitungan akan bersambung.. maka cukuplah 29 tahun umur aku untuk tahun 2011 ni. dan bermulalah kehidupan lelaki yg berumur 29 tahun..

Sepanjang tahun lepas, bermacam2 dugaan aku lalui.. itulah kehidupan, pahit... manis.. kita kena la tabah laluinya.. agar kita tak terpesong dari jalanNya.. dan aku berdoa agar engkau tabahkan hati serta permudahkan 'perjalanan ' ini ya Allah..

No comments:

Post a Comment